loading...

ثبت شرکت - ثبت شرکت مسئولیت محدود - ثبت فوری شرکت

ثبت برند دمنوش های گیاهی

zohre بازدید : 33 چهارشنبه 05 دي 1397 نظرات ()

در سال های اخیر دمنوش های گیاهی یا میوه ای مورد استقبال و مصرف برخی خانوارها قرار گرفته است. این استقبال دلایل مختلفی دارد، برخی برای نفع درمانی از این دمنوش ها استفاده می کنند، تعدادی برای تنوع بخشیدن به نوشیدنی روزانه آن را مصرف می کنند و بعضی هم به خاطر اینکه دمنوش را یک نوشیدنی شیک می دانند برای پذیرایی از آن استفاده می کنند.
تاریخچه استفاده از دمنوش ها ظاهراً نخستین بار از بوته های گیاهی که دارای برگ های سبز و دندانه دار به نام چای است، به عنوان دمنوش گیاهی در حدود پنج هزار سال پیش در سرزمین چین استفاده نمودند. استفاده از گیاهان دارویی و فرآورده های آن از سابقه ای به قدمت عمر بشر برخوردار است. طبق اسناد موجود، استفاده از گیاهان در تأمین سلامت و پیشگیری از بیماری در بسیاری از تمدن های جهان از جمله مصر، یونان، چین، هند و ایران مرسوم بوده است. اخیراً سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که در حدود ۸۰ درصد از مردم در سراسر دنیا (5 میلیارد نفر)، به نوعی از طب گیاهی و فرآورده های آن درسطح اولیه بهداشتی _ درمانی استفاده می کنند. یکی از رایج ترین این فرآورده های گیاهی دمنوش ها (دم کرده ها) هستند.
• تعریف دمنوش :
دمنوش، نوعی نوشیدنی است که در آن جزئی ازگل، برگ، ساقه، ریشه، دانه، پوست میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب هستند، به صورت خشک یا تازه مورد استفاده قرارمی گیرد. دم کردن یا گرفتن عصاره به وسیله آب متداولترین و قدیمی ترین روش به کاربردن داروهای گیاهی است، بیشتر دمنوش ها فاقد کافئین هستند.
دمنوش های گیاهی مزایای سلامتی فراوانی برای روح و جسم شما به ارمغان می آورند و در صورتی که زیر نظر متخصصین طب سنتی استفاده شوند، می توانند اثربخشی بیشتری برای شما داشته باشند. در بسیاری از کشورهای اروپایی پزشکان، دمنوشهای گیاهی را جایگزین داروهای شیمیایی کرده اند.
• مزایای دمنوش ها :
از مزایای دمنوش ها می توان به مواردی از جمله، استفاده آسان و سریع، امکان استفاده از دمنوش های ترکیبی چند گیاه، قابل نوشیدن، قابل استفاده به صورت دهانشویه،یا غرغره، قابلیت استفاده به عنوان لوسیون، شست و شوی مو و غیره به دلیل حلالیت در آب و قابلیت جذب آسان، اشاره نمود.
• ثبت برند دمنوش های گیاهی :
با توجه به اهمیت فراوان دمنوش های گیاهی، چنانچه افراد به فکر فروش بهتر و مطمئن ترین محصول خود در بازار کسب و کار هستند، باید در جهت تولید، فروش و صادرات محصولات خود نسبت به ثبت برند دمنوش های گیاهی اقدام نمایند.
• مدارک ثبت برند دمنوش های گیاهی برای اشخاص حقیقی به شرح ذیل می باشد :
- تصویر شناسنامه
- فتوکپی کارت ملی
- تصویرکارت بازرگانی ( در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
- کپی مجوز فعالیت ( جواز تأسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهاد های نظارتی و حاکمیتی دولتی)
• مدارک ثبت برند دمنوش های گیاهی، برای اشخاص حقوقی :
- فتوکپی شناسنامه وکارت ملی
- تصویر روزنامه تأسیس و آخرین تغییرات شرکت ( از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد.)
- کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد.)
- تصویرمجوز فعالیت( جواز تأسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
• فرآیند ثبت برند دمنوش های گیاهی :
ابتدا به پایگاه اینترنتی http://iripo.ssaa.ir (قسمت ثبت علامت تجاری_ خدمات الکترونیک) مراجعه نمایید. و اظهارنامه ثبت برند را در سامانه تکمیل کنید. و سپس مراحل ثبت نام را به ترتیب زیر طی نمایید.
_ پر کردن مشخصات مالک
_ بارگزاری مدارک ذکر شده
_تأیید اطلاعات ومدارک
_ پرداخت هزینه ثبتی از طریق اینترنت
_ دریافت شماره اظهارنامه و رمز از طریق تلفن
_ امضای نسخه تأیید شده و ارسال یکی از نسخه ها که قبلاً برابر با اصل شده باشد.

چگونه نام شرکت خود را تغییر دهیم ؟

zohre بازدید : 34 سه شنبه 13 آذر 1397 نظرات ()

تغییر نام شرکت

برخی از شرکت‎ها‎ به دلایل متفاوتی تمایل به تغییر نام شرکت خود دارند که این امر با رعایت شرایط ویژه ای صورت می‎گیرد البته بعد از تغییر نام شرکت، شماره ثبت، تاریخ ثبت و سایر شرایط شرکت تغییری پیدا نمی‎کند و تنها نام سابق آن تغییر می‎کند

         آیا امکان تغییر نام شرکت وجود دارد؟

برخی از شرکت‎ها‎ به دلایل متفاوتی تمایل به تغییر نام شرکت خود دارند که این امر با رعایت شرایط ویژه ای صورت می‎گیرد البته بعد از تغییر نام شرکت، شماره ثبت، تاریخ ثبت و سایر شرایط شرکت تغییری پیدا نمی‎کند و تنها نام سابق آن تغییر می‎کند.

         تغییر نام شرکت چگونه صورت می‎گیرد؟

برای تغییر نام شرکت باید مجمع عمومی فوق العاده‎ای تشکیل گردد که با تنظیم صورتجلسه، تغییر نام توسط اعضا امضاء شود. پس از این مرحله، باید مدارک شناسایی مدیر عامل، مدارک شرکت شامل کپی آگهی تاسیس و روزنامه رسمی به همراه اسامی انتخابی به اداره ثبت  تحویل داده شود.

         شرایط و معیارهای انتخاب نام‎ها‎ی جدید برای شرکت

– اسامی انتخابی نباید تک سیلابی باشند و باید مرکب از سه سیلاب ( سه بخش) باشند. نام‎ها‎یی که دارای دو بخش هستند در صورت عدم تکراری بودن، پذیرفته می‎شوند.

– نام‎ها‎ی که انتخاب می‎شوند بهتر است خاص باشند و عمومیت کمتری داشته باشند. این امر به تایید نام شرکت کمک می‎کند.

– نام‎ها‎ باید به زبان فارسی باشند و از انتخاب واژگان بیگانه خودداری نمود. البته واژگان عربی مستثنی هستند و برای نام‎ها‎ی نامانوس فارسی، باید اسم مستعار انتخاب کرد.

– استفاده از نام شهرها و مکانها، مشروط به اجازه فرمانداری و مراجع ذیصلاح می‎باشد. همینطور کلماتی چون ایران، تهران، کانون و … واژه‎ها‎یی ملی و دولتی به شمار می‎روند که برای انتخاب نام شرکت ممنوع هستند.

– نام‎ها‎یی که برای شرکت انتخاب می‎شوند نباید با شرع، عرف و اخلاق جامعه در تضاد باشند (اصراری برای دینی ـ مذهبی بودن نام‎ها‎ نیست)

         چگونگی تغییر نام شرکت‎های سهامی خاص و شرکت با مسئولیت‎ها‎ی محدود

۱– مدارک مورد نیاز برای تغییر نام شرکت سهامی خاص

برای تغییر نام شرکت سهامی خاص مدارک زیر مورد نیاز می‎باشد:

۱–     ابتدا باید یک جلسه مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود و صورت جلسه توسط هیات مدیره شرکت امضاء شده باشد.

۲–     متقاضی باید قبل از مراحل اداری ثبت نام جدید، نسبت به پرداخت حق‌الثبت اقدام نماید و سپس به واحد تعیین نام، برای ثبت نام جدید مراجعه کند.

۳–     بر طبق قانون تجارت و اساسنامه شرکت، تشریفات دعوت باید صورت گیرد.

۴–     اصل صورتجلسه و لیست سهامداران حاضر در جلسه که توسط آنان امضاء شده،  فیش پرداخت حق الثبت جهت تغییر نام، اصل روزنامه آگهی دعوت و مجوز اخذ شده به اداره ثبت شرکتها تحویل داده می‎شود. بعد از تحویل کلیه  مدارک و تائید نام جدید شرکت، تغییر نام صورت می‎پذیرد.

۲– تغییر نام در شرکت‎ها‎ی با مسئولیت محدود

۱–   ابتدا باید یک مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود، صورتجلسه در آن تنظیم و به امضای اعضای و شرکا برسد.

۲–   چنانچه مجمع فوق العاده با اکثریت شرکاء تشکیل گردد، ارائه مدارک مثبته و رعایت تشریفات دعوت براساس اساسنامه شرکت و قانون تجارت الزامی می‎باشد.

۳–   اگر تعداد شرکا به بیش از ۱۲ نفر برسد، انتخاب و قید نام اعضای بازرسی در صدر صورت جلسه الزامی است و بازرسان باید ذیل صورت جلسه مزبور را امضاء نمایند.

۴–   یکی از شرکای یا نماینده رسمی شرکت باید در مدت یک ماه به اداره ثبت شرکت‎ها‎ مراجعه نماید و هزینه‎ها‎ی مربوط به ثبت را پرداخت و رسید بانکی را به همراه اصل صورتجلسه به واحد تعیین نام تحویل دهند. بعد از تایید نام توسط مسئول مربوطه، صورت جلسه باید به قسمت پذیرش تحویل داده شود. همچنین وکیل یا یکی از شرکا ملزم به امضاء اسناد تغییر نام در اداره ثبت می‎باشند

چگونگی واگذاری و نقل و انتقال سهام شرکت

zohre بازدید : 39 سه شنبه 13 آذر 1397 نظرات ()

سهام ها به لحاظ واگذاری و نقل و انتقال به دو دسته تقسیم می‎شوند. ابتدا سهامی که قابلیت واگذاری و نقل و انتقال ندارند و دوم سهامی که می‎توانند به دیگری منتقل شوند.
سهام غیرقابل انتقال

بر طبق ماده ۱۱۴ ل.ق. ، مدیران باید براساس اساسنامه، تعداد سهامی را داشته باشند که مقدار آن نباید از تعداد سهامی برای رای دادن در مجامع عمومی کمتر باشد. این سهام به منظور تضمین زیانهایی‎ست که ممکن است از سوی مدیران بر شرکت وارد شود. این نوع سهام قابل انتقال نیست و تا زمانی که مدیری بدهی دوره تصدی خود در شرکت را پرداخت نکرده، سهام مذکور در صندوق شرکت بعنوان وثیقه باقی می‎ماند.

همچنین ماده ۱۹۸ ل.ق. مقرر می‎دارد که خرید سهام یک شرکت توسط همان شرکت ممنوع می‎باشد. البته خرید سهام شرکت اصلی بوسیله شعبه‎ها‎ی شرکت که دارای شخصیت حقوقی مستقل هستند، بدون ایراد است. از سوی دیگر خرید سهام توسط شرکت برای استهلاک سهام امر غیر منطقی محسوب نمی‎شود چرا که در استهلاک سهام سرمایه، تغییری ایجاد نمی‌گردد بلکه ارزش سهام مستهلک ‎شده از اندوخته‎های اختیاری یا سود قابل تقسیم پرداخت می‎شود.
سهام دارای قابلیت نقل و انتقال
-انتقال سهام بانام :

برای انتقال سهام باید یک صورتجلسه توسط شرکا تنظیم شود و به امضای آنها برسد. اگر سهام شرکت بانام باشد سهامدار قبل از واگذاری سهم خود، باید به حوزه مالیاتی که شرکت در آن واقع شده، مراجعه نماید و مالیات مربوط به انتقال سهام را پرداخت کند. پس از این مرحله گواهی پرداخت مالیات را از اداره دارایی تحویل و به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه دهد تا فرآیند انتقال سهام کامل گردد. در واقع واگذاری و انتقال سهام بانام نیازمند طی کردن مراحل و تشریفات اداری می‎باشد. بر طبق ماده ۴۰ ق.ت.، انتقال سهام بانام باید در دفتر ثبت سهام شرکت صورت گیرد و واگذارکننده یا نماینده قانونی وی باید اسناد مربوطه را در دفتر ثبت امضاء نماید.
-انتقال سهام بی‎نام :

چنانچه سهام شرکت بی‌نام باشد، نیازی برای مراجعه به اداره دارایی و پرداخت مالیات شرکت نیست و پروسه نقل و انتقال تنها با تنظیم صورتجلسه جهت انجام این امر کافی‌ می‎باشد. در این نوع واگذاری، مراحل انتقال سهام در سریعترین زمان ممکن امکان‎پذیر است مشروط بر این که قبل از اقدام به واگذاری سهام، یک صورتجلسه بی‌نام کردن سهام صورت گرفته باشد و سپس مرحله نقل و انتقال صورت گیرد. در واقع با این شیوه می‌توان در مدت زمانی کوتاه‌تر، با صرف جویی در هزینه و بدون تشریفات اداری اقدام به واگذاری سهام نمود.
انتقال سهام با سلب سِمَت :

این امر زمانی اتفاق می‎افتد که یکی از مدیران بخواهد قبل از تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان دوره مالی کلیه سهام خود را به دیگری واگذار کند، که در این شرایط باید سِمت او سلب گردد و از مدیریت خود استعفا دهد. جانشین او طبق مواد ۱۱۲ و ۱۱۳ ل.ق. از سوی هیات ‎مدیره یا مجمع عمومی عادی انتخاب می‎شود.
اشکال واگذاری و نقل و انتقال سهام

واگذاری و نقل و انتقال سهام شرکت به شکل‎ها‎ی متفاوتی صورت می‎گیرد از جمله:

-خروج چند سهامدار و واگذاری سهام خود به اشخاص جدید و اعضای قبلی شرکت

-خروج یکی از سهامداران شرکت و واگذاری سهام خود به یک عضو جدید شرکت

-خروج یکی از سهامداران شرکت و واگذاری سهام خود به یکی از اعضای اسبق شرکت

-واگذاری شرکت و امتیازات آن، به این معنا که با خارج شدن تمامی سهامداران، سهام خود را به افراد جدید واگذار می‎نمایند.
نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی محدود
-واگذاری سهام در شرکت سهامی خاص؛

جهت نقل و انتقال در شرکت‎ها‎ی سهامی خاص تمامی افراد واگذارکننده سهامی و گیرنده باید همچون سهام‎ها‎ی بانام عمل کنند و مالیات خود را به ادارات مربوطه پرداخت نمایند.
-واگذاری سهامی در شرکت با مسئولیت محدود؛

ماده ۱۰۲ ق.ت. مقرر می‎دارد که هر گونه نقل و انتقال سهم الشرکه منوط به ثبت رسمی دفترخانه می‎باشد که جهت این امر دفترخانه اسناد رسمی، به ۲ استعلام از اداره دارایی و اداره ثبت شرکتها نیاز دارد.
مدارک مورد نیاز برای نقل و انتقال سهام شرکت

-اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی سهامداران اعم از جدید و اسبق

-کپی آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی

-تصویر آگهی آخرین تغییرات شرکت (در صورت وجود)

دفاتر بازرگانی

zohre بازدید : 38 چهارشنبه 09 آبان 1397 نظرات ()

اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی را می توان از محل دایره فروش اوراق بهادار مستقر در اداره کل ثبت شرکت ها، و مالکیت صنعتی ابتیاع تهیه کرد

اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی را می توان از محل دایره فروش اوراق بهادار مستقر در اداره کل ثبت شرکت ها، و مالکیت صنعتی ابتیاع تهیه کرد

موارد ثبت نام در دفاتر بازرگانی

۱-تکمیل و امضای اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی، که باید از محل دایره اوراق بهادار مستقر در ثبت شرکت تهیه شود.

۲-تمامی اشخاصی که به عنوان تاجر محسوب می شوند باید یک دفتر قانونی داشته باشند که بر اساس قانون این دفاتر، دفتر کل، دفتر روزنامه، دفتر دارایی و دفتر کپیه می باشند .

در حال حاضر دفاتر کپیه به دلیل وجود دستگاه هایی نظیر کپی و فکس مانند قدیم کارایی نداشته، و دیگر دفاتر در اداره ثبت شرکت ها پلمپ شده و تاجر وقف مقررات نسبت به درج صورت حساب های خود در ان ها اقدام می نماید.

اشخاصی که خواستار اخذ کارت بازرگانی می باشند باید دارای دفتر تجاری(روزنامه و کل) باشند.

تجار با توجه به میزان معاملاتی که انجام می دهند اقدام به اخذ دفاتر با تعداد صفحات مختلف(۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰ و یا بالاتر) از دایره پلمپ ثبت شرکت ها کرده و یک برگ از گواهی پلمپ دفاتر را از واحد فروش اوراق بهادار تهیه می کنند و بعد از پلمپ دفاتر ان را طبق فرم ضمیمه تکمیل کرده و پس از انجام مراحل فوق شخص مسئول اقدام به امضا و مهر اظهارنامه  می نماید.

۳-اگر شخص حقیقی خواستار کارت بازرگانی باشد باید ۱ برگ کپی ازصفحه اول شناسنامه خود را ارائه نماید.

۴-اگر یک شخص حقوقی خواستار اخذ کارت بازرگانی باشد باید روزنامه رسمی تاسیس شرکت و همچنین آخرین تغییرات در شرکت را ارائه نماید.

۵-هزینه ثبت نام در دفاتر بازرگانی به مبلغ ۴۰،۰۰۰ ریال می باشد.

-پس از پرداخت حق الثبت و دریافت فیش، رسید پرداخت و سایر مدارک مربوطه باید به اداره ثبت نام ارائه گردند.

۶-اگر تمامی این مراحل توسط وکیل انجام شوند ارائه وکالت نامه وی ضروری می باشد.

هنگامی که تمامی مراحل مذکور انجام شود باید به اداره ثبت نام دفاتر بازرگانی مراجعه شود.

شخص مسئول باید نسبت به ثبت اظهار نامه در دفتر ثبت نام تجاری اقدامات لازم را انجام دهد و شماره دفتر را بر روی سه نسخه از اظهارنامه درج کرده و ان ها را امضا و مهر نماید.

پس از انجام تمامی این مراحل یک برگ از اظهارنامه جهت بایگانی در سوابق ضبط و دیگر نسخ را تحویل متقاضی می دهد.

مدارک لازم برای صدور اظهارنامه ثبت نام

مدارک لازم برای صدور اظهارنامه ثبت نام در دفاتربازرگانی در اداره ثبت شرکت هاعبارت اند از: ۱-ارائه ۳برگ از اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی، ۲-پلمپ دفاتر تجاری(روزنامه و کل)، ۳-ارائه گواهی پلمپ دفاتر تجاری، ۴-هنگامی که متقاضی شخص حقوقی باشد ارائه ۱ برگ از فتوکپی اگهی تاسیس شرکت و اخرین تغییرات دران،  ۵-ارائه فیش پرداختی جهت حق الثبت نام در دفاتر تجاری، ۶-اگر تمامی امور انجام شده توسط وکیل رسمی شرکت انجام پذیرد، ارائه فتوکپی برابر اصل سند رسمی وکالت نامه الزامی می باشد.

۱-تکمیل و امضای اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی، که باید از محل دایره اوراق بهادار مستقر در ثبت شرکت تهیه شود.

۲-تمامی اشخاصی که به عنوان تاجر محسوب می شوند باید یک دفتر قانونی داشته باشند که بر اساس قانون این دفاتر، دفتر کل، دفتر روزنامه، دفتر دارایی و دفتر کپیه می باشند .

در حال حاضر دفاتر کپیه به دلیل وجود دستگاه هایی نظیر کپی و فکس مانند قدیم کارایی نداشته، و دیگر دفاتر در اداره ثبت شرکت ها پلمپ شده و تاجر وقف مقررات نسبت به درج صورت حساب های خود در ان ها اقدام می نماید.

اشخاصی که خواستار اخذ کارت بازرگانی می باشند باید دارای دفتر تجاری(روزنامه و کل) باشند.

تجار با توجه به میزان معاملاتی که انجام می دهند اقدام به اخذ دفاتر با تعداد صفحات مختلف(۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰ و یا بالاتر) از دایره پلمپ ثبت شرکت ها کرده و یک برگ از گواهی پلمپ دفاتر را از واحد فروش اوراق بهادار تهیه می کنند و بعد از پلمپ دفاتر ان را طبق فرم ضمیمه تکمیل کرده و پس از انجام مراحل فوق شخص مسئول اقدام به امضا و مهر اظهارنامه  می نماید.

۳-اگر شخص حقیقی خواستار کارت بازرگانی باشد باید ۱ برگ کپی ازصفحه اول شناسنامه خود را ارائه نماید.

۴-اگر یک شخص حقوقی خواستار اخذ کارت بازرگانی باشد باید روزنامه رسمی تاسیس شرکت و همچنین آخرین تغییرات در شرکت را ارائه نماید.

۵-هزینه ثبت نام در دفاتر بازرگانی به مبلغ ۴۰،۰۰۰ ریال می باشد.

-پس از پرداخت حق الثبت و دریافت فیش، رسید پرداخت و سایر مدارک مربوطه باید به اداره ثبت نام ارائه گردند.

۶-اگر تمامی این مراحل توسط وکیل انجام شوند ارائه وکالت نامه وی ضروری می باشد.

هنگامی که تمامی مراحل مذکور انجام شود باید به اداره ثبت نام دفاتر بازرگانی مراجعه شود.

شخص مسئول باید نسبت به ثبت اظهار نامه در دفتر ثبت نام تجاری اقدامات لازم را انجام دهد و شماره دفتر را بر روی سه نسخه از اظهارنامه درج کرده و ان ها را امضا و مهر نماید.

پس از انجام تمامی این مراحل یک برگ از اظهارنامه جهت بایگانی در سوابق ضبط و دیگر نسخ را تحویل متقاضی می دهد.

مدارک لازم برای صدور اظهارنامه ثبت نام

مدارک لازم برای صدور اظهارنامه ثبت نام در دفاتربازرگانی در اداره ثبت شرکت هاعبارت اند از: ۱-ارائه ۳برگ از اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی، ۲-پلمپ دفاتر تجاری(روزنامه و کل)، ۳-ارائه گواهی پلمپ دفاتر تجاری، ۴-هنگامی که متقاضی شخص حقوقی باشد ارائه ۱ برگ از فتوکپی اگهی تاسیس شرکت و اخرین تغییرات دران،  ۵-ارائه فیش پرداختی جهت حق الثبت نام در دفاتر تجاری، ۶-اگر تمامی امور انجام شده توسط وکیل رسمی شرکت انجام پذیرد، ارائه فتوکپی برابر اصل سند رسمی وکالت نامه الزامی می باشد.

ثبت تغییرات و تصمیمات در شرکت

zohre بازدید : 37 چهارشنبه 09 آبان 1397 نظرات ()

تغییرات و تصمیمات شرکت‎ها در برگیرنده تمامی تغییرات و تصمیمات شرکت‌ها‎ می‎باشد که طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده و یا در جلسات هیات مدیره بنا به ضرورت‌ها‎یی انجام می‎شود. شرکت‌ها‎ در طی دوره فعالیت‌ها‎ خود به دلایل گوناگونی دست به تغییرات شرکت می‎زنند. این تغییرات ممکن است در نام شرکت، موضوع فعالیت، افزایش یا کاهش سرمایه، ورود و خروج شرکا و …. باشد.

تغییرات و تصمیمات شرکت‎ها در برگیرنده تمامی تغییرات و تصمیمات شرکت‌ها‎ می‎باشد که طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده و یا در جلسات هیات مدیره بنا به ضرورت‌ها‎یی انجام می‎شود. شرکت‌ها‎ در طی دوره فعالیت‌ها‎ خود به دلایل گوناگونی دست به تغییرات شرکت می‎زنند. این تغییرات ممکن است در نام شرکت، موضوع فعالیت، افزایش یا کاهش سرمایه، ورود و خروج شرکا و …. باشد.

مجمع عمومی فوق العاده می‎تواند در موارد زیر دست به تغییراتی در شرکت بزند:

۱-انحلال شرکت

۲-افزایش یا کاهش سرمایه

۳-تغییر در مفاد اساسنامه که شامل؛ تغییر نام شرکت، افزایش یا کاهش سرمایه، تغییر موضوع فعالیت، افزایش یا کاهش تعداد مدیران شرکت، تغییر مکان استقرار شرکت، تبدیل سهام به با نام و یا بی نام، تغییر در حد نصاب لازم به منظور تشکیل مجامع.

مجمع عمومی عادی نیز در مواردی همچون تعیین اعضاء هیئت مدیره (اصلی و علی البدل)، تعیین بازرس (اصلی و علی البدل)، تعیین پاداش مدیران، تصویب بیلان مالی و …

ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت

ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ها در دو شیوه صورت می گیرد جدیدترین نوع آن ثبت اینترنتی است. در ثبت اینترنتی شرکت‌ها‎ی ثبت به منظور تسهیل و تسریع در امور ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت‌ها اولین اپلیکیشن ثبت تغییرات را ارائه داده‎اند تا متقاضیان بتوانند با نصب این نرم افزار تمامی امور تغییرات و تصمیمات خود را به ثبت برسانند. در این شیوه مدارک مورد نیازی برای ثبت تغییرات نیز می توانند اسکن شده و به همراه تغییرات صورت گرفته برای سازمان ثبت شرکتها ارسال شود.

در شیوه دیگر ثبت تغییرات، متقاضیان می توانند با داشتن مدارک مورد نیاز به همراه تغییرات انجام شده، به شرکتهای ثبت اسناد مراجعه نمایند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت

۱-افزایش یا کاهش سرمایه

–ارائه مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت لزوم

–ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی شرکاء جدید

–ارائه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده با امضاء تمامی شرکا

– ارائه لیست شرکا و میزان سهم الشرکه آنها با امضاء تمامی شرکا

–ارائه تقویم سرمایه غیرنقدی به امضاء کلیه شرکاء، چنانچه محل افزایش سرمایه غیرنقدی می‎باشد

–ارائه دو نسخه اظهارنامه پس از افزایش سرمایه با رعایت تبصره ذیل ماده ۸۳ لایحه اصلاحی قانون تجارت

–ارائه اصل اگهی دعوت مطابق اساسنامه شرکت و با  رعایت موارد مواد ۶ و  قانون تجارت، چنانچه جلسه با حضور اکثریت شرکاء تشکیل شده

۲-تغییر نام، موضوع، کاهش یا افزایش تعداد اعضا، انحلال شعبه، تغییر مکان و سال مالی شرکت

–ارائه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده با امضاء هیات رئیسه ذیل مجمع الزامی است

–ارائه اصل آگهی دعوت، چنانچه مجمع مذکور با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شده باشد

–ارائه لیست حاضرین در مجمع به منظور رعایت ماده ۹۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت با امضاء تمامی سهامداران

–چنانچه مجمع مذکور دو نوبتی باشد، ارائه صورتجلسه منفی نوبت اول و اصل آگهی دعوت نوبت اول و دوم ضرورت دارد.

۳-مدارک برای تصمیم تعیین ناظر تصفیه

–ارائه لیست حاضرین در مجمع

–ارائه یک نسخه صورت جلسه مجمع عادی و فوق‎العاده.

–در صورتی که شخص حقوقی باشد ارائه برگ نمایندگی، کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی برای تصفیه ناظر الزامی است

چگونگی اخذ مجوز چاپ و نشر

zohre بازدید : 52 چهارشنبه 18 مهر 1397 نظرات ()

چگونگی اخذ مجوز چاپ و نشر و مدارک لازم برای اخذ این مجوز چیست ؟ شرکت هایی که قصد دارند تا به فعالیت چاپ و نشر بپردازند باید دارای شرایط خاصی باشند، ضمن اینکه این شرکتها باید مجوز و پروانه کسب داشته باشند.صدور مجوز برای چاپ و نشر تنها برای فروش و عرضه محصولات فرهنگی متناسب با فرهنگ رایج کشور صورت می گیرد.

مجوز چاپ و نشر

با چگونگی اخذ مجوز چاپ و نشر بیشتر آشنا شوید ، برای انتشار یک کتاب تنها داشتن توانایی نویسندگی و قلم زدن کافی نیست. یک محقق توانا هم نمی تواند تنها با تکیه بر تحقیق و روش های پژوهشی، کتاب های خود را چاپ کند. در واقع برای چاپ کتاب دریافت مجوز الزامی است. مجوزی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابها تعلق می گیرد، به این معناست که کتاب مورد نظر از نظر علمی کاملاً صحیح است.
در این زمینه باید شرکت های نشر و چاپ قرارداد منعقد کرد. ضمن اینکه این شرکت هایی که در زمینه چاپ و نشر فعالیت کنند، باید مجوز و پروانه کسب داشته باشند. زیرا شرکت های چاپ و نشر به طور مستقیم با مولفان، نویسندگان و محققان در ارتباط هستند و باید آثار آنها را منتشر کنند. در صورتی که فعالیت آنها غیرقانونی باشد، تمامی آثار و کتابهایی که در این شرکت ها چاپ می شود نیز غیرقانونی خواهد بود.

 نحوه اخذ مجوز چاپ و نشر

شرکت هایی که قصد دارند تا به فعالیت چاپ و نشر بپردازند باید شرایط زیر را داشته باشند.

 

        داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

        نداشتن سوء سابقه

        محجور نبودن و عدم ورشکستگی

        داشتن حداقل ۲۵ سال سن و داشتن وضعیت تاهل

        داشتن کارت پایان خدمت

        ارائه سند رسمی اعم از اجاره یا مالکیت محل انتشارات

        ارائه مدرک کارشناسی یا معادل آن به اداره مربوطه

        داشتن صلاحیت تخصصی و علمی یا تجربه کافی در زمینه نشر کتاب

 
مدارک لازم برای دریافت مجوز چاپ و نشر

برای اخذ مجوز چاپ و نشر ارائه مدارک زیر از سوی متقاضیان چاپ و نشر الزامی می باشد :

 
    تصویر برابر اصل مدارک شناسایی از جمله شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت
    ارائه تصویر برابر اصل آخرین مدرک تحصیل متقاضی
    دریافت و تکمیل فرم سوابق فرهنگی
    نداشتن سوء پیشینه کیفری و ارائه گواهی آن به اداره ثبت شرکت ها
    ارائه استعلام فرهنگی حراست
    گواهی ثبت روزنامه رسمی برای افراد حقوقی

 
نحوه صدور مجوز چاپ و نشر

پس از اینکه مدارک از سوی متقاضیان (نویسندگان، مولفان و یا شرکت های انتشارات) به اداره ثبت شرکت ها ارسال می شود، کارشناسان مدارک را در جلسه هیات رسیدگی می کنند. در صورتی که در مدارک ایراد و مشکلی وجود داشته باشد، مراتب به متقاضی اعلام می شود. متقاضی نیز موظف است تا مدارک را کامل و نواقص را برطرف کند. پس از رفع نقص از مدارک، پروانه نشر برای این شرکت ها صادر می شود.

شرایط صدور مجوز چاپ و نشر

بعد از اینکه مدارک متقاضیان تایید شد و هیچگونه نقص و ایرادی نداشتند، یک مجوز نشر برای مدت دو سال برای آنها صادر می شود. البته صدور این مجوز منوط به شرایط زیر می باشد :

 
        داشتن سربرگ رسمی برای مکاتبات انتشارات

        داشتن مهر شرکت به همراه سایر مشخصات انتشارات از جمله لوگو آرم

        نصب تابلو در سر درب شرکت انتشارات با نامی که در مجوز ثبت شده است

        اعلام محل فعالیت شرکت انتشارات در صورت تغییر مکان

        دریافت شماره استاندارد بین المللی کتاب (شماره شابک) از سوی موسسه خانه کتاب

        دریافت فهرست نویسی پیش از انتشار (فیپا)

        نشر حداقل ۱۰ عنوان کتاب در مدت ۲ سال

 
لازم به ذکر است که صدور مجوز برای چاپ و نشر تنها برای فروش و عرضه محصولات فرهنگی متناسب با فرهنگ رایج کشور صورت می گیرد. به همین دلیل ناشر موظف است تا قبل از چاپ تمامی آثار ابتدا طبق نظارت اداره کل چاپ و نشر عمل کند. در زمان چاپ نیز باید تمامی مشخصات از قبیل تاریخ نشر، نام ناشر، مولفان و … در کتاب قید شود.
تمدید اعتبار مجوز چاپ و نشر

با توجه به اینکه مجوز چاپ و نشر تنها برای دو سال صادر می شود، ناشران می توانند اعتبار آن را تمدید کنند. مدارکی که برای تمدید مجوز لازم است ، عبارتند از :

         یک قطعه عکس٤×٣

        اصل پروانه نشر و کپی برابر اصل آن

        ارائه درخواست کتبی تمدید، در سربرگ انتشارات همراه با مهر و امضای مسئول شرکت

        اعلام گزارشات عملکرد انتشارات در زمان اعتبار پروانه نشر

        تحویل گزارش عملکرد انتشارات، از سایت موسسه خانه کتاب

ر

چگونگی اخذ مجوز احداث نیروگاه

zohre بازدید : 54 سه شنبه 17 مهر 1397 نظرات ()

با چگونگی اخذ مجوز احداث نیروگاه آشنا شوید ، به منظور توسعه و آبادانی کشور، دولت تلاش کرده است تا خصوصی سازی را گسترش دهد. در این زمینه وزارت نیرو به اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه داده است تا با اخذ مجوز نیروگاه برق احداث کنند. احداث نیروگاه تنها با رعایت شرایط مندرج در مجوز امکان پذیر است.

شرایط احداث نیروگاه

برای اخذ مجوز تاسیس نیروگاه باید تمامی استانداردهای فنی رعایت شده باشد. این استانداردها توسط بازرسین وزارت نیرو بررسی می شود و در صورتی که عیب یا نقصی در آنها وجود داشته باشد، متقاضی باید تمامی عیوب را برطرف کند. همچنین وزارت نیرو مشخصات کلی نیروگاه در حال احداث را ثبت می کند. این مشخصات شامل نوع،‌ تعداد واحد، ظرفیت هر واحد، ولتاژ خروجی، سال بهره‌برداری، نحوه اتصال به شبکه، محدوده جغرافیایی و … می باشد. با توجه به این مشخصات، صلاحیت صدور مجوز برای متقاضی مشخص می شود.

 
برای دریافت مجوز وزارت نیرو به منظور احداث نیروگاه ، متقاضیان باید واجد شرایط زیر باشند :

        تمامی متقاضیان باید اطلاعات و مدارک مربوط به توانایی اجرایی، مدیریتی و مالی خود را به منظور بررسی به سازمان توانیر ارائه دهند.

        سازمان توانیر با توجه به پتانسیل و توانمندی متقاضیان، اسناد آنها را بررسی و پیشنهاد دعوت به همکاری و احداث نیروگاه را اعلام می کند. با ارزیابی هایی که صورت می گیرد، پیشنهاد صدور مجوز برای وزارت نیرو ارسال می شود.

        در سازمان توانیر گزارشات مربوط به نحوه بررسی درخواست متقاضیانی که رد صلاحیت شده اند، به وزارت نیرو ارسال می شود.

        سازمان توانیر برای دعوت از متقاضیان به منظور همکاری و احداث نیروگاه، از طریق رسانه های عمومی عمل می کند.

        متقاضیان موظفند تا درخواست خود را در فرم های مربوطه ذکر کنند. همچنین باید طرح توجیهی فنی، اقتصادی و زیست محیطی را آماده کنند و به سازمان توانیر ارائه دهند. این سازمان نیز موظف است تا طرح های توجیهی را به دقت بررسی کند. در صورتی که احداث نیروگاه به محیط زیست آسیب می رساند و یا از نظر اقتصادی، مقرون به صرف نیست، طرح رد می شود. در غیر اینصورت مراتب را به وزارت نیرو اعلام می کند.

 
مدت اعتبار مجوز احداث نیروگاه

        مجوزی که برای احداث نیروگاه صادر می شود، مدت اعتبار دارد که در پروانه آن ذکر می شود. مدت زمان اعتبار نیروگاه با توجه به مشخصات آن تعیین می شود. متقاضی باید مطابق با زمان اعلام شده برای احداث نیروگاه اقدام کند و بهره برداری نیز قبل از اتمام مدت اعتبار باشد. پس از اینکه مدت اعتبار به اتمام رسید، متقاضی می تواند مجدد با طی کردن مراحل اداری، آن را تمدید کند.

        سازمان توانیر موظف است تا با تاکید بر رعایت برنامه زمانی احداث نیروگاه، نیروی مورد نیاز برق را تامین کند و در عین حال بر کار سرمایه گذار نیز نظارت داشته باشد.

        اگر در زمان احداث نیروگاه تاخیری صورت بگیرد، سازمان توانیر گزارشی حاوی شرایط شبکه،‌ علل تاخیر و میزان اطمینان از اتمام کار، گزارش توجیهی و پیشنهاد لازم را به وزارت نیرو اعلام می کند. وزارت نیرو موظف است تا با بررسی گزارش واصله، در مجوز متقاضی تجدید نظر و آن را تمدید یا لغو کند.

 
اخذ مجوز بهره‌برداری نیروگاه

        پس از اینکه مجوز احداث نیروگاه صادر شد، باید برق آن تامین شود تا سرمایه گذار بتواند از نیروگاه خود بهره برداری کند. در این رابطه وزارت نیرو برای متقاضیان یک شرکت فروش نیروی برق نیز تعیین می کند که این شرکت در چارچوب مجوز، با سرمایه گذار قرارداد منعقد می کند. خرید برق با توجه به شرایط مندرج در مجوز نیروگاه صورت می گیرد که شامل زمان بهره‌برداری، ظرفیت، انرژی، ساعات تولید، قابلیت دسترسی و بهای نیروی برق می باشد.

        همچنین وزارت نیرو به سرمایه گذار امکان استفاده از محیط زیست، تامین سوخت و تامین آب را می دهد که برای این کار مجوزات لازم جهت استفاده سرمایه گذار از منابع لازم را صادر می کند.

سایتهای برتر2222222

zohre بازدید : 72 دوشنبه 02 مهر 1397 نظرات ()

 



دامنه ها


adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
****************************************************************

***********************************************************************
      

*********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir

سایتهای برتر1111111

zohre بازدید : 76 دوشنبه 02 مهر 1397 نظرات ()

 


adakit.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir

    
****************************************************************

***********************************************************************
      

*********************************************************************

*************************************************************************

 

***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************


سایتهای برتر999999

zohre بازدید : 74 دوشنبه 02 مهر 1397 نظرات ()

 


almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir

*************************************************************************



    
****************************************************************

***********************************************************************
      

*********************************************************************

*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir

تعداد صفحات : 8

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 130
  • بازدید ماه : 1,363
  • بازدید سال : 1,839
  • بازدید کلی : 36,914