loading...

ثبت شرکت - ثبت شرکت مسئولیت محدود - ثبت فوری شرکت

ثبت شرکتهای خاص

zohre بازدید : 54 چهارشنبه 09 مهر 1399 نظرات ()

استعلام رایگان برند

zohre بازدید : 7 سه شنبه 08 مهر 1399 نظرات ()



در صورتی که متقاضی ثبت برند هستید، آیا می دانستید که می توانید برند مورد تقاضای خود را به صورت رایگان پیش از ثبت استعلام نمایید؟ استعلام رایگان برند امکانی است که متقاضیان می توانند به صورت آنلاین از آن استفاده نمایند، جهت آشنایی با چگونگی این کار در مطالعه این مطلب با ما همراه باشید:

انسان های از گذشته های تاریخی تلاش می کردند تا ساخته های هنری یا صنعتی خود را به نام خود ثبت نمایند، به همین دلیل بطور مثال بر روی برخی از آثار سفالی بر جا مانده از گذشتگان حکاکی هایی مشاهده می شود که معرف سازنده آنها بوده است. با گذشت زمان استفاده از این نام نشان یا علامت اختصاصی قوت گرفت، تا به امروز که برند ها یکی از با ارزش ترین دارایی های افراد هستند و نقش بسیار مهمی در بازارهای اقتصادی ایفا می نمایند .

بطور کلی برند یا معادل فارسی آن علامت تجاری عبارت است از هر نام یا نشان، علامت، رنگ، فرم و یا تلفیقی از اینها که محصول یا خدماتی را در بازار معرفی نماید و آن را از محصولات مشابه متمایز نماید .

برند ها در دنیای امروز نقش بسیار مهمی در موفقیت اشخاص یا مجموعه ها دارند، برندها موفق در واقع بر روی کالاها یا خدمات و یا حتی افراد ارزش گذاری می کنند و به دارندگان خود کمک می کنند که سهم بیشتری از بازارهای رقابتی را در اختیار بگیرند.

یکی از مهمترین عوامل پس از انتخاب و طراحی یک برند موفق، ثبت قانونی آن می باشد، چرا که تا زمانی که یک برند به ثبت قانونی نرسیده باشد نمی توان از آن در مقابل جعل و تقلب محافظت نمود و ممکن است افراد سود جو به راحتی نتیجه زحمات فرد یا افرادی را یک شبه به تاراج ببرند. بطور کلی قانون، ثبت کننده یک برند را به عنوان مالک قانونی آن می شناسد.

جهت ثبت برند رعایت برخی از قوانین و ضوابط الزامی است که در ادامه بدان اشاره می گردد. از مهمترین این قوانین عدم تکراری بودن برند می باشد. این امر چنانچه اشاره گردید در جهت محافظت از حقوق دارندگان برند انجام می گیرد. در واقع متقاضیان نمی توانند برندی مشابه برندی که به ثبت رسیده است را به ثبت برسانند.

امکان استعلام رایگان برند به همین دلیل برای متقاضیان ایجاد گردیده است تا متقاضیان پیش از ثبت در صورت تکراری بودن برند خود، پیش از اقدام به ثبت اطلاح حاصل نمایند.

لکن با توجه به اینکه روزانه تعداد بسیاری برند در کشور به ثبت می رسد، شاید پی بردن به این نکته که برند انتخابی متقاضی در گذشته به ثبت رسیده است یا خیر، کمی دشوار به نظر برسد. همچنین طی مراحل ثبت برند و عدم قبول آن به دلیل تکراری بودن نیز موجب اتلاف وقت و هزینه متقاضیان خواهد بود.

به همین دلیل اداره مالکیت های معنوی که متولی امور ثبت برند در ایران می باشد، سامانه ای را به آدرس http://ipm.ssaa.ir معرفی نموده است که افراد با مراجعه به آن می توانند استعلام رایگان برند مورد نظر خود را به انجام برسانند، تا از عدم تکراری بودن آن اطمینان کسب نمایند.

جهت استعلام رایگان برند در این سامانه می توانید، برند مورد نظر خود را وارد نمایید و این سامانه از بین هزاران برند ثبت شده موارد مشابه را پیدا می کند و در صورت تکراری بودن علامت و برند مورد نظر به شما اطلاع می دهد.

البته چنانچه در این سامانه نیز اشاره شده است استعلام رایگان برند در این سامانه در جهت کمک به متقاضیان انجام می گیرد و نتیجه اعلام شده توسط آن نهایی نمی باشد و نتیجه نهایی پس از بررسی کارشناسان این مرکز و طی مراحل ثبت اعلام خواهد گردید و مطمئنا انجام استعلام رایگان برند پیش از ثبت تا حد زیادی می تواند به متقاضیان کمک کند.

علاوه بر تکراری بودن علامت های تجاری که می توانید با امکان استعلام رایگان برند از آن اطمینان حاصل نمایید.
موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند منجر به رد برند یا علامت تجاری شود:

1- نتواند کالاها یا خدمات یک موسسه را از کالاها و خدمات موسسه دیگر متمایز سازد.

2- خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.

3- مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه در مورد مبدا جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آن ها گمراه کند.

4- عین یا تقلید نشان نظامی، پرچم ، یا سایر نشان های مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمان های بین الدولی یا سازمان هایی که تحت کنوانسیون های بین المللی تاسیس شده اند بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی ربط اجازه استفاده از آن صادر شود.

5- عین یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالا ها یا خدمات مشابه متعلق به موسسه دیگری در ایران معروف است.(چنانچه در این مطلب بدان پرداختیم می توانید با استفاده از امکان استعلام رایگان برند از این موضوع اطلاع حاصل نمایید)

6- عین یا شبیه آن قبلاَ برای خدمات غیرمشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفاَ میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد.

توجه داشته باشید که برندی خلاقانه و هوشایارانه را طراحی و انتخاب نمایید، این امر می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت شما داشته باشد، در ضمن توجه داشته باشید که مخاطبین به آسانی این نام، نشان یا علامت را به خاطر بسپارند.

شرکت های تعاونی مسکن و شرکتهای تعاونی اعتبار از دید قانون شرکت های تعاونی

zohre بازدید : 45 سه شنبه 20 فروردين 1398 نظرات ()

• شرکتهای تعاونی مسکن :

ماده 81 قانون شرکت های تعاونی بدون اشاره به اینکه چه اشخاصی با عضویت خود می توانند شرکت های تعاونی مسکن را تشکیل دهند مقرر می دارد :
« شرکت تعاونی مسکن برای تمام یا قسمتی از امور مندرج زیر تشکیل می شود »
1- تهیه زمین و ساختمان و خانه و آپارتمان های مسکونی و واگذاری خانه ها و آپارتمان ها نقداً یا به اقساط به اعضاء، همچنین ایجاد تأسیسات عمومی مورد استفاده مشترک آنان.
2- خرید واحدهای مسکونی و فروش آن به اعضاء نقدا و یا به اقساط
3- واگذاری واحدهای مسکونی ملکی شرکت به صورت اجاره به اعضاء
4- انجام خدمات نقشه کشی، مهندسی و معماری برای اعضاء و نظارت در ساختمان متعلق به آنها
5- انجام تعمیرات ساختمان های ملکی اعضاء و یا اقدام مربوط به لوله کشی و کابل کشی و ایجاد دستگاه های تهویه و حرارت مرکزی
6- نگاهداری و اداره ساختمان ها و تأسیسات و انجام خدمات عمومی مربوط .
• نکاتی در زمینه شرکت های تعاونی مسکن :
اول اینکه : همانطور که قبلا اشاره شد قانون اشخاصی را که واجد شرایط عضویت در شرکت تعاونی مسکن هستند را مشخص ننموده است و نمی توان از تعریفی که از شرکت های تعاونی مسکن شده مشخص نمود که چه اشخاصی می توانند عضویت این گونه شرکت های تعاونی را داشته باشند.
اما عرفا و منطقاً باید پذیرفت که اشخاص هم صنف، هم حرفه، همکار، هم محله، بدون قید محدودیت و در سراسر کشور، می توانند نسبت به تأسیس و تشکیل شرکت های تعاونی مسکن اقدام کنند؛ مانند شرکت تعاونی مسکن کارمندن وزارت بهداری، شرکت تعاونی مسکن کارگران کارخانه های ... شرکت تعاونی مسکن کارمندان اداره ثبت اسناد و غیره .
دوم اینکه : از آنجایی که مسئله مسکن یکی از مسائل حاد و مهم کشور ما محسوب می گردد منابع مالی در شرکت های تعاونی مسکن محدود و منحصر به سرمایه شرکت نمی باشد بلکه دولت به حق در این زمینه پیشگام گردیده و با در اختیار گذاشتن اعتبارات بانک مسکن ایران ( در حدود مقررات) و در مورد شرکت های تعاونی کارگری با قرار دان اعتبارات بانک رفاه کارگران، شرکت های تعاونی مسکن را در انجام مقاصد خود مساعدت می کند. این است که به موجب ماده 82 قانون شرکت های تعاونی، منابع مالی و اعتباری شرکت های تعاونی مسکن عبارتند از:
1- سرمایه و ذخایر شرکت
2- پس انداز اعضاء برای تهیه مسکن
3- اعتبارات بخش دولتی شامل قسمتی از اعتبارات بانک مسکن ایران در حدود برنامه های مصوب سالانه آن بانک و اعتباراتی که بدین منظور بانک مرکزی ایران می تواند در اختیار آن بانک قرار دهد و اعتبارات از محل برنامه های عمرانی از طریق بانک مسکن ایران.
4- سایر منابع اعتباری که به وسیله اشخاص و مؤسسات در اختیار این شرکت ها گذاشته می شود.
5- در مورد شرکت های تعاونی کارگری مسکن علاوه بر منابع مالی واعتباری مذکور در این ماده بانک رفاه کارگران نیز منابع مالی و اعتباری لازم را برای این شرکت تأمین می کند.
سوم اینکه : علاوه بر این امتیازاتی که به شرکت های تعاونی مسکن داده شده امتیازات ویژه دیگری نیز به شرکت تعاونی مسکن داده شده که حائز اهمیت است. از این قرار:
اولاً: بانک های مزبور تا 80 درصد هزینه های طرح های ساختمانی شرکت های تعاونی مسکن را به متقاضیان اعتبار اعطا می کنند.
ثانیاً: در نرخ بهره و شرایط پرداخت اعتبار و وام تسهیلات لازم را در نظر می گیرند.
ثالثاً: چنانچه شرکت های تعاونی قادر به خانه سازی و آپارتمان سازی نباشند با تصویب مجمع عمومی می توانند زمین های خریداری شده را به اعضاء بفروشند یا نسبت به تبدیل آن اقدام کنند.( تبصره های ماده 82-81 قانون شرکت های تعاونی).
رابعاً: در شرکت های تعاونی مسکن انجام معاملات و ساختمان و تمام اقداماتی که در اساسنامه پیش بینی شده برای غیرعضو ممنوع است. (ماده 83 قانون شرکت های تعاونی).
• شرکت های تعاونی اعتبار:
بنابر تعریف ماده 84 قانون شرکت های تعاونی، شرکت های تعاونی اعتبار بین افراد گروه های شغلی مختلف طبق آیین نامه ای که به وسیله وزارت تعاون تهیه خواهد شد و به تصویب شورای پول و اعتبار خواهد رسید برای مقاصد زیر تشکیل می شود :
1- بازکردن حساب های سپرده مختلف، منحصراً برای اعضای شرکت
2- پرداخت وام با دریافت بهره به اعضای شرکت
3- انجام سایر خدمات اعتباری برای اعضاء در حدود امکانات
• نکاتی چند در خصوص شرکت های تعاونی اعتبار:
_ درباره « گروه های شغلی » مندرج در ماده فوق، تعریف دقیق و مشخصی نشده و معلوم نیست منظور و مقصود از « افراد گروه های شغلی » چه کسانی هستند. به ناچار باید افراد یک صنف، یک رسته، یک شغل را از افراد « گروه های شغلی » دانست.
_ در شرکت تعاونی اعتبار مطابق ماده 85 قانون شرکت های تعاونی، به دلیل اینکه موضوع وهدف و مقصود اعضاء به دست آوردن اعتبار و وام از شرکت تعاونی است، مازاد برگشتی باید عیناً به حساب ذخیره قانونی غیر قابل تقسیم شرکت منتقل گردد و قابل تقسیم بین اعضاء نیست.
_ شرکت تعاونی اعتبار، طبق ماده 86 قانون فوق، اجازه ندارد جز برای اعضای خود عملیات اعتباری برای شخصی انجام دهد و عملیات اعتباری برای غیرعضو در این گونه شرکت ها منع گردیده است.

تعداد صفحات : 8

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 151
  • بازدید ماه : 1,384
  • بازدید سال : 1,860
  • بازدید کلی : 36,935